Webes ügysegéd
Miben segít a webes ügysegéd?
Lényegében egy olyan államigazgatási üzemeltetésű weboldal, ahol a magánszemélyek hivatalos ügyeiket intézhetik. 2015 IV. negyedévében hozták létre, de még mindig nem ismert az emberek körében. A könyvelők voltak kénytelenek beletanulni, ezért rendszeresen előfordul, hogy a magánszemély például egy gépjármű törzskönyv pótlása miatt is hozzájuk fordul. (Minél inkább igyekeznek a jogászok a saját uralmuk körébe vonni a mindennapi életünket, annál inkább csökken irántuk az emberek bizalma. Sokkal inkább fordulnak egy könyvelőhöz a megoldandó problémáikkal. Például szállásadói nyilatkozat benyújtása, stb.)Lényegében egy olyan államigazgatási üzemeltetésű weboldal, ahol a magánszemélyek hivatalos ügyeiket intézhetik. 2015 IV. negyedévében hozták létre, de még mindig nem ismert az emberek körében. A könyvelők megtanulták kezelni ezért rendszeresen előfordul, hogy a magánszemély például egy gépjármű törzskönyv pótlása miatt is hozzájuk fordul. (Minél inkább igyekeznek a jogászok a saját uralmuk körébe vonni a mindennapi életünket, annál inkább csökken irántuk az emberek bizalma. Sokkal inkább fordulnak egy könyvelőhöz a megoldandó problémáikkal. Például szállásadói nyilatkozat benyújtása, stb.)
Tudnunk kell arról is, hogy a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) olyan teljes körű azonosítási szolgáltatás, mely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosítja az igénybe vevőt, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé. Lehetőséget kínál az ügyfeleknek, hogy saját döntésük alapján válasszanak az elérhető elektronikus azonosítási módok közül. Így a Webes Ügysegédben intézhető ügyek nem kizárólag Ügyfélkapus azonosítással, hanem emellett Telefonos Azonosítással is elérhetőek.
A webes ügysegéd segítségével 13 fő témakörhöz kapcsolódó ügyeket intézhetünk.
Például: erkölcsi bizonyítvány, jármű, tájékoztatás a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban tárolt saját adatokról, egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek, stb.
Az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek a következők:
- Egyéni vállalkozói tevékenységmegkezdése
- Egyéni vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentése
- Egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése
- Egyéni vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatása
- Egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése
- Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése
- Egyéni vállalkozói igazolvánnyal kapcsolatos események bejelentése
- Hatósági bizonyítvány igénylése egyéni vállalkozásról
- Az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő saját adatainak megtekintése, lekérdezése.Ez nem túlzottan sok ügy, ahhoz képest, hogy az egyéni vállalkozónak mennyi mindent kell jelentgetnie.
Az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelésének bejelentésével, valamint a változásbejelentéssel kapcsolatos eljárások kizárólag elektronikus úton, elektronikus azonosítást követően kezdeményezhetők. Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése iránti eljárás hangkapcsolatot biztosító elektronikus úton nem folytatható le.Igen nagy problémát jelentett, hogy a könyvelők nem kaptak részletes tájékoztatást arról, hogy az eddig az ÁNYK útján beküldhető űrlapok, adatlapok, amelyeknek különböző verziói számítógépeikre lementésre kerültek, a webes eljárás bevezetésétől kezdődően nem használhatók. A korábban számítógépre lementett űrlapok mostani beküldése az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény értelmében nem megfelelő bejelentésnek fog minősülni, azzal a következménnyel, hogy joghatás kiváltására sem lesz alkalmas, vagyis nem változtatják meg az adatot.Tehát az egyéni vállalkozóról szóló törvény tartalmazza a különböző bejelentésekre vonatkozó szabályokat. Ezen kívül szakembereknek célszerű ismerni a 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendeletet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól.
forrás: ado.hu
Elérhetőségeink:
UNICONT PLUSZ Könyvelőiroda
Adószám: 14510887-1-42, 26230465-1-42 67296101-1-42
Cégj.szám: 01-09-907082; 01-09-309085; 01-09-348213