Egyszerűsített foglalkoztatás

A bejelentés adatai

Egyszerűsített foglalkoztatáskor a munkáltató a munkavégzés megkezdése előtt köteles bejelenteni a következő adatokat az illetékes NAV-igazgatóságnak:
• a munkavállaló nevét,
• a munkáltató adószámát,
• a munkavállaló adóazonosító jelét és tajszámát,
• az egyszerűsített foglalkoztatás jellegét (mezőgazdasági, turisztikai idénymunka, alkalmi munka, filmipari statiszta),
• a munkaviszony napjainak számát,
• azt a körülményt, ha a munkavállaló Egyezmény alapján másik tagállamban, illetőleg egyezményben részes másik államban biztosított és ezt a munkáltató előtt igazolta.

A bejelentés módja

A munkáltató az egyszerűsített foglalkoztatást
• elektronikusan a 25T1042E jelű adatlapon,
• telefonon az országos telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy
• az erre szolgáló mobilalkalmazással
is bejelentheti a NAV-hoz.

A bejelentéshez KAÜ-azonosítás szükséges.

Nem lehet bejelentést benyújtani papíron, postán vagy személyesen.

Elektronikus bejelentés

Az egyszerűsített foglalkoztatási jogviszony adatait elektronikusan a 25T1042E jelű adatlapon lehet bejelenteni, ami a NAV honlapján az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK) található https://nav.gov.hu/nyomtatvanyok/letoltesek/anykkeretprogram). Ugyanezen a nyomtatványon lehet a bejelentést  módosítani és visszavonni, ha a bejelentetett adatok változnak, illetve a munkavégzés meghiúsul. Mindig a legújabb verziójú adatlapot és a hozzá tartozó legfrissebb kitöltési útmutatót használja!

Az egyszerűsített foglalkoztatási jogviszonyt továbbá az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (https://onya.nav.gov.hu/#!/login) megfelelő menüpontjában is be lehet jelenteni.

Telefonos bejelentés

Az egyszerűsített foglalkoztatást a 185-ös telefonszámon, az országos telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is be lehet jelenteni a NAV-hoz.

Az egyszerűsített foglalkoztatás telefonos bejelentésekor meg kell adni a bejelentő adóazonosító jelét. Az országos telefonos ügyfélszolgálat a bejelentést rögzíti, és a bejelentőt a bejelentés eredményéről egyidejűleg tájékoztatja. Az országos telefonos ügyfélszolgálat az adatokat haladéktalanul továbbítja a NAV-hoz és azokat a bejelentést követő 5. év december 31-éig megőrzi.

Bejelentés mobilapplikáción keresztül

Az egyszerűsített foglalkoztatásbejelentő mobilalkalmazásról (EFO, EFO pro) tájékoztatás a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) honlapján érhető el az alábbi linken:
https://nisz.hu/szolgaltatasaink/efo-pro

A bejelentés további szabályai

A munkáltató az egyszerűsített foglalkoztatás adatait a munkavégzés megkezdése előtt köteles bejelenteni.

A bejelentés esetleges visszavonására és módosítására – ha változik a foglalkoztatás jellege vagy a munkavégzés meghiúsul –
• az egyszerűsített foglalkoztatás bejelentését követő két órán belül, vagy
• ha a bejelentésben foglaltak szerint a foglalkoztatás a bejelentés napját követő napon
kezdődött, vagy ha a bejelentés egy napnál hosszabb időtartamú munkaviszonyra vonatkozott, a bejelentés napján reggel 9 óráig
van lehetőség.

Ezt követően a munkáltató köteles a közterhet megfizetni.

A bejelentés elektronikusan, telefonon vagy a mobilalkalmazás használatával egyaránt visszavonható és módosítható, függetlenül attól, hogy a bejelentést eredetileg a munkáltató milyen módon tette meg.

forrás: onadozo

 

Megosztás

Könyveléssel vagy adózással kapcsolatos kérdése van?

Hívjon minket hétköznapokon az alábbi telefonszámon, hogy időpontot tudjunk adni Önnek egy személyes konzultációra.